De laatste week Hong Kong

8 mei 2017 - Hongkong, Hongkong

Ik besloot de dag goed te beginnen met een lekkere morning swim. Op school is een olympisch zwembad, hier moest ik dus gebruik van maken! Daarna leverde ik mijn essay voor het vak happiness in. Op zondag was het erg mooi weer dus ging ik samen met Sophie en twee andere meiden (uit Frankrijk en uit Canada) naar het strand van Clear Water Bay. In februari was ik hier al eerder geweest, maar toen was het te koud om te zwemmen. Nu hebben we hier de hele dag lekker gelegen en gezwommen. Het was het perfecte strandweer, 27 graden met volop zon. Ook was het erg leuk om twee nieuwe meiden te ontmoeten. ’s Avonds was het afscheid etentje van Ina. We gingen met een leuk groepje naar een Taiwanees restaurant Tea Wood. Het was heel erg lekker en gezellig! Om half 7 ’s ochtends op maandag nam ik afscheid van Ina. Dit was wel even een raar moment, maar we zien elkaar al gauw weer misschien zelfs al wel op Bali. De rest van de dag heb ik nog wat kleding voor mijn reis geshopt.  Zo kocht ik twee shirtjes, een vest en een shortje. Op dinsdag kocht ik dan eindelijk mijn eerste backpack in een lokale wijk. Ook kocht ik een goede powerbank. ’s Avonds hadden we de privé bioscoop in de mediatheek weer gehuurd. Samen met Sophie, Lea en Victoria keken we de actiefilm The November Man. Een erg goede film. Daarna kletsten we nog een hele tijd. Ik had Victoria nog maar net leren kennen, maar het klikte meteen erg goed. Ze heeft op heel veel mooie plekken gestudeerd zo is ze duits maar studeerde ze international business and languages een jaar in Parijs, een jaar in Londen, een jaar op Hawaii, een jaar op Cuba en nu dus een jaar in Hong Kong. Super interessant om over haar ervaringen te horen. We besloten dan ook de volgende dag samen met Lea en Anne Sophie naar the Bun Festival te gaan op Cheung Chau Island. Dit eiland stond al heel lang nog op mijn to do lijstje en nu er het jaarlijkse festival gehouden werd besloten we er dus heen te gaan. We kwamen er meteen achter dat we niet de enigen waren. De combinatie van het mooie weer, de nationale feestdag (Buddha’s Birthday) en dat het de laatste dag was van het festival was maakte het een erg gewilde bestemming voor velen. Om twee uur was er een grote parade waardoor veel straten afgezet waren. We besloten de rust op te zoeken en een beetje over het eiland te lopen. Het was een erg schattig eiland met mooie stranden, een mooie tempel, erg lekker eten een leuk plaatsje. Hier wil ik dus zeker nog een keer terug komen met mijn ouders. Aangezien het erg heet was kochten we veel verfrissende streetfood en verkoelende drankjes. Ook bezochten we nog de beroemde Bun Tower (broodjes toren). De traditie is dat het festival afgesloten wordt met het beklimmen van deze toren om 23.30 ’s avonds. Hier wilden we niet op wachten en dus namen we de ferry rond half 5 weer terug. Op donderdag gingen Sophie en ik in de stad te ontbijten met een Acai bowl. Dit wilden we al een hele tijd een keer proberen. Helaas regende het met bakken uit de lucht waardoor we behoorlijk nat aankwamen. Het was erg prijzig maar wel heel erg lekker. ’s Middags begon ik maar eens met inpakken. Zo’n raar gevoel om alles al weer te moeten inpakken. Gelukkig kan ik mijn koffers bij een vrouw hier in Hong Kong achterlaten en haal ik het in juni als ik weer in Hong Kong ben met mijn ouders ophalen. ’s Avonds hadden we weer een movie night, maar nu een wat luchtige film. We keken de film we bought a zoo wat ook weer een erg goede film was en met veel humor. Op vrijdag had ik een heerlijk chill dagje. Zo ging ik in de ochtend zwemmen en heb ik ’s middags heerlijk in de hangmat gelezen. Ook haalde ik mijn dagelijkse cappuccino in het schoolgebouw naast mijn hall (Creative Media Centre). Ik ga deze plek erg missen. Elke keer als ik het café binnenkom herkent de vrouw me al en zegt ze meteen hot cappuccino? For here or take away? Ik ga dit vrouwtje zelfs missen. ’s Avonds ging ik weer met een clubje uiteten in Central bij een restaurant genaamd Mana fast slow food. We hadden een leuke avond! Ook was Lindsey eindelijk weer terug van haar drieweekse reis door China erg leuk om met haar bij te kletsen. De volgende dag besloten we dan ook samen met Chloe naar de fotogenieke plekjes van Hong Kong te gaan om hier foto’s te maken. De eerste lokatie was de wijk genaamd Quarry Bay. Daarna aten we een zeer prijzige maar hele lekkere Poke bowl in een parkje en gingen we naar de volgende locaties. Zo bezochten we de Instagram Pier, wat een beetje tegen viel. Toch lukte het ons leuke foto’s te maken vooral toen we de duiven achterna gingen leverde grappige foto’s op. Als laatste bestemming bezochten we de regenboog wijk (een van de oudste wijken van Hong Kong) waar we weer veel foto’s hebben gemaakt. Op zondag had ik een koffie afspraak met Carmen (Duits meisje) die net weer terug was van haar twee weekse backpackreis door Vietnam. Erg leuk om over al haar verhalen te horen en tips te krijgen. Ik heb nu zoveel zin in mijn reis! Helaas moesten we nu ook afscheid van elkaar nemen, maar hebben we afgesproken om elkaar in Keulen op te zoeken.  Daarna ben ik weer verder gegaan met inpakken en dingen voor mijn reis gaan regelen. ’s Avonds ging ik met een groepje take out sushi halen en op een nabijgelegen berg met uitzicht over de nog altijd bijzondere skyline van Hong Kong opeten. Dit wilde ik nog altijd een keer doen en het was zo mooi! Helaas waren we net te laat om de zonsondergang te zien. Een vriend van Lindsey die op exchange in Singapore was ging met ons mee wat erg gezellig was. Maandag is de dag dat ik mijn koffers wegbreng bij een kennis in Central. Ik moest nu dus echt alles ingepakt hebben. De hele dag stond dan ook in het teken hiervan. Ik had nauwelijks geslapen omdat ik constant zat te bedenken wat ik allemaal mee moest nemen in mijn backpack. Ik ben namelijk erg slecht in inpakken en al helemaal onervaren in het inpakken van een backpack! Daarnaast dronk ik samen met Victoria mijn allerlaatste cappuccino in CMC en nam ik afscheid van het vrouwtje…Ook moest ik helaas al weer afscheid nemen van Victoria maar ook met haar heb ik afgesproken in Europa of in ergens Duitsland af te spreken.  De rest van de dag was ik erg druk met inpakken en dingen weggeven. Momenteel zit ik dus mijn laatste reisblog als een exchange student in Hong Kong te typen en ga ik vanavond met vrienden mijn afscheidsetentje houden. Daarvoor breng ik mijn koffers inclusief deze laptop weg. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om over mijn belevenissen in Hong Kong te horen. Ik vond het erg leuk om jullie op de hoogte te houden en denk dat ik later ook veel plezier aan beleef om het terug te lezen. Morgen vlieg ik eindelijk naar Vietnam waar ik onder andere mijn verjaardag ga vieren en veel avonturen ga beleven. Ook kan ik niet wachten om naar Bali en Hong Kong met mijn ouders te gaan. Ik heb een onwijs gave tijd in Hong Kong gehad en ben blij dat ik voor nu nog even geen afscheid hoef te nemen van de stad want: ‘I will be back in a month!’.