Fijn weekend met mijn vader!

22 maart 2017 - Hongkong, Hongkong

Dinsdag:

Dinsdag had ik een beetje een post vakantie dipje. Na onze super leuke vakantie kwam het schoolwerk ineens een beetje op me af. Zo ben ik de hele week dus druk bezig geweest met school. Donderdag was ik helaas ziek geworden waardoor ik de hele dag in bed heb gelegen. Helaas had is vrijdag een toets waarvoor ik dus moest leren. Vrijdag voelde ik me nog steeds niet helemaal fit maar er moest een toets gemaakt worden. Het was een midterm exam voor het vak international communication. De toets was best pittig aangezien het 40 meerkeuze vragen waren waarvan de opties eindeloos waren. Zo kon het a, b, c, of d zijn maar ook a&b, of a&b&c zijn en zo voorts. Inmiddels heb ik mijn cijfer terug en is het een 8.8! Hier was ik dus super blij mee!

Vrijdag was een speciaal dagje aangezien mijn vader later in de avond aan zou komen in Hong Kong! Hij moest namelijk voor zijn werk in Hanoi zijn en besloot er een weekendje Hong Kong aan vast te plakken. Super leuk! Na school ging ik alvast inchecken in het hotel op Hong Kong Island. Dit is het wat luxere gedeelte van Hong Kong. Het hotel heette Butterfly on Victoria en was erg schattig. Zo namen ze het thema butterfly wel erg serieus. Overal op de kamer vond je accessoires met vlindertjes er op. Zowel op de mok als clipjes op het kussen. De rest van de middag/avond heb ik lekker gechilld en 3 afleveringen wie is de mol terug gekeken. Ook haalde ik take away pad thai bij de Thai naast het hotel. Ik was nog steeds niet helemaal fit waardoor ik geen zin had om er echt speciaal op uit te gaan in mijn eentje. Precies om twaalf uur klopte mijn vader op de deur. Het was super leuk en een beetje onwerkelijk om hem te zien. We kletsten lekker bij en ik kreeg lieve kaartjes/cadeautjes van het thuisfront. Zaterdag We sliepen een beetje uit en gingen daarna heerlijk ontbijten bij een erg leuk westers café genaamd Elephant Grounds. Dit kreeg ik aangeraden van de Aussies hier. Na het ontbijt en de heerlijke cappuccino’s liepen we naar de pier waar vandaan we de ferry naar Kowloon hebben genomen. Een korte maar leuke rit. Ik had dit nog nooit gedaan. Op Kowloon is de sfeer heel anders dan op Hong Kong Island. Naar mate we verder liepen werden de straten wat armer en wat Aziatischer. We hebben super lekker geluncht bij een Vietnamees/Thais restaurant. Daarna hebben we nog een beetje over de verschillende markten rondgelopen waar altijd erg veel te zien is. We gingen rond half 5 weer even terug naar de kamer en haalden een lekker drankje bij Starbucks. Op de kamer hebben we even gerelaxt en heb ik de één na laatste aflevering van Wie is de mol gekeken. Om 7 uur gingen we naar de hele leuke wijk Lang Kwai Fong waar we weer heerlijk buiten op het terras Thais hebben gegeten. We bestelden een rode curry met geroosterde eend, op houtskool gegrilde octopus, gewokte groentes en rijst. Het was zo lekker! Daarna gingen we naar een hele mooie rooftop bar genaamd Sevva. Elk seizoen veranderen ze het decor. Het was erg chique en het had een prachtig uitzicht. Een wijntje kostte al wel 20euro. We hebben hier even lekker gezeten en pakten daarna de taxi terug naar het hotel. Op de kamer keken we nog een aflevering van Floortje naar het einde van de wereld. Een super leuke eerste dag dus.

Zondag:

Na een beetje uitgeslapen te hebben gingen we ontbijten bij Le Pain Quotidien in Wan Chai. Het was wederom weer super lekker maar wel prijzig. Daarna zijn we naar de terminal voor de ferry naar Lamma Island gegaan. De ferry vertrok pas laat (13.45) en de overtocht duurde 40 minuten. Ik was al een keer eerder op Lamma Island geweest tijdens een schooltrip. Op Lamma Island hebben we een hike gedaan en vervolgens heerlijk geluncht aan het water. We kregen een super lekkere vis in blackbean sauce met groentes en rijst. De ferry terug ging een stuk sneller aangezien we nu vanaf een andere pier vertrokken. We hebben nog in de omgeving rondom Central rond gelopen en bij Starbucks onze plannen voor Bali geconcretiseerd. Eind mei gaan we met zijn drieën (papa, mama en ik) naar Bali! Hier heb ik echt zo veel zin in. ’s Avonds zijn we voor het eerst naar een Korean BBQ restaurant geweest. Dit was heel lekker en zeker voor herhaling vatbaar. Het was tegenover ons hotel, waar we vervolgens helaas al weer afscheid van elkaar moesten nemen. Dit was nog wel even moeilijk aangezien onze wegen nu weer zouden scheidden. Het was een raar gevoel omdat ik nu degene was die achterbleef. Ik pakte de metro terug naar mijn eigen hotel: de school campus. Het was een super leuk en erg fijn weekend samen met papa!

De week er na moest ik weer druk bezig voor school. Op iinsdag avond was er weer een leuke avond georganiseerd, nu in het teken van de landen Pakistan, India, Maleisië en Filippijnen. Er waren voorstellingen en er werd super lekker eten geserveerd. Donderdag ochtend zijn Ina, een Australische vriendin en ik naar de film Beauty and the Beast geweest. We wilden al tijden een keer naar de bios hier in Hong Kong en nu hebben we het eindelijk eens gedaan. De film was midden op de dag, namelijk om 11.50. Het begon ook stipt op 11.50 zonder reclames! We vonden het een leuke film. Wel was het raar om daarna weer in het daglicht te stappen en verder te gaan met het schoolleven. 's Avonds had ik weer een les healthy yoga. Zaterdag avond ging ik met een groepje naar een moderne dans voorstelling. Deze maand is er namelijk het Hong Kong Arts Festival waarvan dit een onderdeel was. Het was erg interessant…Heel experimenteel en abstract en bood veel stof tot nadenken haha. Er waren drie verschillende voorstellingen waarvan ik de laatste het mooist vond. De tweede voorstelling was heel erg apart en had ook veel minder met dans te maken. Zondag ochtend ging ik met een groepje naar de grote Flower Show in Victoria Park. Helaas regende het heel erg hard waardoor ik al op tijd terug ging. Het was ook voor het eerst dat ik mijn paraplu gebruikte. Wel waren de verschillende bloemstukken erg indrukwekkend. ’s Middags ging ik weer verder met het concretiseren van mijn reisplannen voor na het semester en met schoolwerk. Daarna had ik naar een yoga les.

1. Opa en oma Meppel.:
    22 maart 2017
    Hoi Marit, Dank voor het verslag waar oa op het bezoek van jouw vader werd terug geblikt.Papa Kees heeft ook zeer genoten van de meeting. Fantastisch dat je ondanks het feit dat je niet 100% was toch nog een prachtig cijfer uit de strijd wist te slepen! Laat ik een woord gebruiken dat ik regelmatig in jouw blog lees:Je bent een "super"kleindochter".
    Hier is het eindelijk een beetje voorjaar en hoeven we niet meer zo jaloers te zijn als de Hongkong temperaturen die jij dagelijks ervaart.Wel Marit we blijven reageren op jouw indrukwekkende belevenissen en wensen jou veel succes met al jouw moeilijke toetsen Liefs(trotse) Opa en Oma.xxx
  2. Ton Zweegers:
    22 maart 2017
    Dag Marit,
    "Open your doors!" Dat moet je motto wel zijn. Wat goed dat je zoveel internationale ervaring op kunt doen! Leuk dat je dit met ons deelt. Maak er nog een mooie tweede helft van. Een hartelijke groet uit Tilburg, Ton
  3. Marit Voogd:
    23 maart 2017
    Dankjewel lieve Opa en Oma en Ton! Groeten aan iedereen daar ook! De tijd vliegt om!